söndag 15 maj 2011

Förvandling enligt Tao

"Gör mer genom att göra mindre. Livet förändras i stunder av overksamhet.
Gör ingenting. Då börjar du lära dig kvinnans Tao"


 Ur boken Kvinnornas Tao av -Pamela K. Metz-



kvinna Kina tecken, mujer

"Mujer" betyder kvinna på Spanska, alltså står detta kina tecken för kvinnlighet

Jag gjorde denna tatuering för 10-år sedan utan någon tanke bakom, tyckte bara att den passade mig. Nu blev det mer kraft i den.

Kram Lotta



Hittade detta på en blogg Leslita

5 kommentarer:

  1. Hej, ja det är ingen fara eftersom att du har länkat till mig. Vad fint att du fick en symbolisk mening i din tatuering.

    SvaraRadera
  2. Kloka ord det där. Men ack så svårt men också utmanande att ta fasta på!

    Ett vackert tecken är det iallafall!

    Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Kloka och värdefulla ord.
    Tatueringen är fantastisk. Jag har själv tatuerat kinesiska symboler genom åren som betyder mycket för mig :)
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Jaaaa! Gör mer genom att göra mindre! Exakt så är det - och ju mer jag anammar det, desto bättre mår jag.

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    Åh, vad roligt! Tecknet var så rätt för dig, utan att du visste om det då.

    Ljus*
    /V

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta