tisdag 23 juli 2013

Semesterglimt med funderingar

Varit hemma några dagar nu och börja landa in i verkligheten fast jag önskar att det kunde vara lite enklare. Denna djungel av val som det är i vardagen. Även om jag  jag har gjort stora förändringar sen jag blev sjuk och lever ett lugnare tempo och skalat bort mycket som jag inte vill ha eller mår bra utav.Känner att det har tagit fart något nytt sen jag blev piggare. Jag har vaknat till något nytt, jag är färdig med vissa saker och jag har behov av större plats.Stannar upp och är tacksam men ändå så ivrig på vad som ska komma. Det är nu jag får träna mitt tålamod


När vi var på Löderups strandbad vid Ystad stötte vi på en meditationsring
 under våran promenad.
Backåkra naturreservat

På heden är denna plats anlagd till Dag Hammarskjölds minne. En plats
 för eftertanke eller vigslar och dop.



Vilka vyer


Tillsammans går vi på nya vägar  ♥

Kram Lotta

8 kommentarer:

  1. Åh, det är så fint där vid Löderup!

    SvaraRadera
  2. Åh, så nära mig du var.
    Själv besökte jag Stenshuvud i år.
    Har inte varit där på tusen år.
    Fantastiskt fint!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det låter som du är på väg och det ser ut så också! Sommarkram

    SvaraRadera
  4. Sista bilden är sååå fin!
    Symboliskt med tanke på texten.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. "...djungel av val..." Du har så rätt. Vilka härliga må-bra kort! Och på den sista bilden lyser du upp som solen! Det var min första tanke när jag såg bilden..Att du skiner som solen. Det är nog ditt inre som skiner. Inte bara den gula tröjan.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  6. Nu fladdrade det till i mitt hjärta!

    Stor kram / Tatjanis

    SvaraRadera
  7. Ta plats, all den plats du behöver. Våga testa, och kanske också göra fel. Men spara också lite på energin. Tålamodet är så viktigt.

    Kramar!

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta