måndag 17 februari 2014

Raw Brownie Apelsin

En favorit hemma hos mig, denna gång provade jag att blanda i  cocosa gourmet apelsin från bodystore.


100 gram valnötter, ca 2 dl
ca 15 dadlar (urkärnade)
ca 4 msk raw kakao (eller vanlig om du inte har)
1 msk apelsin eller vanlig kokosolja 
1 nypa äkta vaniljpulver
1 nypa salt

Mixa valnötter först och blanda i resten av ingredienserna.
Mixa till en boll och smaka av om du vill ha mer sötma eller choklad.
Bred ut på bakplåtspapper eller plastfolie och ställ in i frysen/kylen en liten stund.

Mixa
1 avokado
1 msk kokosolja
4 msk kakao
1 nypa äkta vaniljpulver
1 nypa salt
2-3 tsk honung eller agavesirap

Smaka av..Jag minskade mycket på honung i grundreceptet stod det msk.
Bred ut på den kalla kakan och sätt in den i frysen/kylen igen. 
Skär i en storlek som du vill ha din chokladbit.




Kram Lotta


5 kommentarer:

  1. Det låter supergott! :)

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Så gott det låter!!

    Jag har fått en ny favorit. Mandelmjölk med fikon och rawcacao. Himmel alltså...kan dricka det jämt=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta.
    För en chokladälskare som mig så låter detta maaaagiskt :)
    Hoppas allt är bra med dig.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Åh, det där lät fantastiskt! Måste testa :)

    Kram Anna

    Ps: STORT grattis på födelsedagen såhär lite i efterskott <3

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta