lördag 8 februari 2014

Rödbetsjuice

Har känt att jag gått på halvfart ända sen jul men denna vecka har det tänt till någon liten gnista. Kroppen och sinnet känns lättare, energin räcker lite längre,ljuset börjar titta fram och fåglarna kvittrar och jag har kommit in i någon röd period av juicer. Min kropp mår verkligen bäst av juicer och mat utan gluten/mjölkprodukter . Igår åt jag räkor med skagenröra ost och bröd och fick då gå och lägga mig med ett illamående. Känner att kroppen talar sitt tydliga språk om vad den vill ha !!!!




3 små rödbetor
3 små  morötter
2 nävar bladspenat
1 citron
2- 3 cm ingefära
1 dm gurka
1 apelsin
Pressas i råsaftcentrifug
Mixas sen med vatten
hallon och 1 avokado

Så gott!!!

Kram Lotta

6 kommentarer:

  1. Ser skummande gott ut! Vet inte om du läste vag jag skrev om gröna juicer? Men det här lovar gott :)

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker juice. Jag är också hooked på juicer även om det är mest gröna för min del. Kram!

    SvaraRadera
  3. Lotta, du är juicernas mästare! Vilket härligt tips! Hoppas jag tar tag i saken och mixar en till mig själv! Den ser alldeles underbar ut! Sköt om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder och härlig inspiration! Roligt uttryck att du gått på halvfart, så känner jag också. Konstant trött, orkar ingenting annat än det nödvändiga. Härligt att höra att det verkar vända!

    SvaraRadera
  5. Så gott! Tack vara dig så kan man nu säga att jag är besatt i juicer, och smoothies.
    Och inte bara jag, utan även min mamma. Efter fjorton dagars långsam övergång till det mera hälsosamma så kände jag idag att det börjar ge resultat. Är inte så hungrig som jag brukar vara mellan målen och fick inte heller någon sockerdipp.
    Behovet av snabba kolhydrater har minskat. Det är fantastiskt skönt och jag fortsätter!
    Så tack igen för dina tips!
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Jag hittade hit via en aning om yoga-bloggen! :) Vilken tänkvärd och mysig blogg du har! En vacker vardag - det gillar jag! Vardag är ett sånt vackert ord! Var dag.. Alla med sina lärdomar och guldkorn! :) Önskar dig en fin helg! //Susanne i Jämtland

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta