söndag 11 maj 2014

Ullared

Min dotter önskade sig en resa till Stockholm med mig i födelsedagspresent men sen hamnade vi i Ullared.  Jag, dotter en kompis till henne och hennes "låtsasmamma" satt oss i bilen i fredags och åkte till det stora varuhuset. En lång resa så därför bestämde vi oss att sova över en natt.



Jag har varit där förut men det var 6-7 år sedan. Oj vad det hade vuxit och jag fascineras av att det är så otroligt populärt, att folk även jag åker många mil för att handla . Hur allt är uppbyggt med kösystem i provrum med scanning hur många varor man har och hyttnummer. När man är klar får man även köa ut ur provrummet också :) 

Hur folk bara ska fram med sina vagnar utan att ta hänsyn, och att det ropas upp i högtalarna hela tiden om hur vagnar försvinner. Det gäller att ha koll på sin vagn och sitt nummer:) Men å andra sidan så är det lite galet skoj att fynda lite saker på heminredningsavdelningen som vi mest var, får ta det andra någon annan gång!! Puh!!

Men när fyra tjejer kom till bilen så blev det fullt :) 




Ett fynd hamnade i mitt yogarum ♥

Tack och godnatt för mig, i dag har jag varit galet trött men det var det värt ♥


Kram Lotta


3 kommentarer:

  1. Fin Buddha! Jo Ullared är ganska galet.. Fast tar man det ur lite större perspektiv är det intressant.. Har inte varit där på flera år, minns inte att kundvagnarna var numrerade då. Nu blev jag sugen på ett besök & shoppa heminredning. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken Buddha! Vacker.

    Jag skrattar fortfarande åt bilden från bilen. Galet kul med maratonshopping ibland=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hej fina Lotta.
    Jo, men vist är det galet vad tiden går fort.... Hjälp...
    Jag har bara varit till Ullared en enda gång och det är nog 10-12 år sen :) Men bilen såg ut ungefär på det sättet då med :) men det kan bli en resa i sommar, jag har en kusin som heter Lina, hon har precis fyllt 28 år och är en underbar tjej med en autistisk sjukdom, hon är väldigt bestämd av sig :) och i födelsedagspresent önskade hon sig att min pappa (hennes farbror) och att jag skulle följa med henne dit... Min pappa lovade att han skulle följa med henne och då kan jag ju inte göra annat än att hänga på :)
    Det var lite för stort och hysteriskt tyckte jag då för många år sen... vad ska jag tycka nu då :))
    Stor kram till dig Lotta.
    Jessica

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta