onsdag 1 juni 2011

Mystikens land

"En gång under en tågresa i Europa satt jag mitt emot en äldre kvinna som frågade mig: Vilken religon tillhör du, jag log utan att svara. Några minuter senare ställde hon ytterligare en fråga: Jag antar du kommer från någon del i Indien. Vilken kast tillhör du? Jag såg in i hennes nyfikna ögon och sade: Jag känner bara till en religon och det är människan. Och vi kan tala om två kaster; man och kvinna. Jag antar att du vet vilken jag tillhör."

Ur boken "Ayurveda för ditt sinne" av Janesh Vaidya



Ha en bra kväll

Kram Lotta





1 kommentar:

  1. Hej
    Har precis köpt boken, men inte börjat läsa den ännu, även hans I regnet. Det blir spännande.

    Härlig matiga tips du bjuder på. Ska absolut prova apelsinkycklingen.

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta