fredag 19 april 2013

Scanning och behandling

Idag har jag varit på IFM Kliniken och scannat min kropp. Riktigt intressant att se allt på datorskärmen och sitt blod i mikroskop. Jag hade fel på mina tarmar, matsmältning,lever och lite annat smått och gott. Fick kraniosakral behandling där hon kallade mig känslobomb. Stämmer så bra, jag får jobba varje dag på att inte vara så mycket i mina känslor. Jorda mig hela tiden för jag har så himla lätt att flyga upp i huvudet.

Nu gäller det bara att komma ihåg alla mediciner och tider att ta dom på. Vissa med mat,vissa  före maten, vissa på tom mage och 30 min innan maten.

Bort med gluten,socker,torkad frukt,honung och jäst . Fast det blir inte så stor skillnad eftersom jag inte äter så mycket sånt förutom honung som jag använder ofta, men nu finns inga undantag .

Yoga och sluta tänka så mycket stod också på receptet.Det ska bli spännande och se vad detta leder till... 



Kram Lotta

6 kommentarer:

  1. Det är intressant det där med kroppen och själen.
    Hur det hänger samman.
    Skulle önska att det var självklart inom vården också. Att det inte låg så mycket prestige i saker och man kunde prova det alternativa.

    När jag sa till min läkare att nu slutar vi med mediciner ett tag för jag vill prova alternativ medicin istället såg han ut som ett frågetecken...
    Mår jag bättre idag? Oja, det är en enorm skillnad=))

    Är alltid kul att läsa hos dig!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. "Yoga och sluta tänka så mycket" - härligt recept det. Fast det där med att sluta tänka så mycket är lättare sagt än gjort ibland. Tankarna lever ofta sitt egna lilla liv känns det som. Trevlig helg! Kram/Annelie

    SvaraRadera
  3. Har också fått yoga och inte tänka så mycket som medicin :) Var ligger kliniken, det lät väldigt spännande? Kram och lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika,kliniken ligger i Falun och detta ska bli väldigt spännande vad det leder till.

      Kram

      Radera
  4. Scanniningn av kroppen låter intressant. Hoppas de råd du fått får dig att må bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du får ordning på de besvär du har. Mitt välmående har förbättrats radikalt sedan jag slutade med gluten och socker, och även laktos. Sen tog jag järntillskott, och efter det är jag som en ny människa!

    Jag har också lätt för att fundera och filosofera lite för mycket i perioder, men har börjat undra om inte alla dessa tankar är ett tecken på ett felaktigt tillstånd i kroppen och att det egentligen kanske är ganska lätt att må bra (missförstå mig rätt, här...). Med rätt näring i kroppen, tillräcklig vila och frisk luft, dagsljus och motion tycks grubblerierna bli färre och mindre allvarliga...

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta