söndag 9 juni 2013

Första helgen med husvagnen

Vi åkte till Norbergs camping för att prova så allt fungerade med husvagnen och öva på sätta upp förtältet, det var några år sedan vi hade våran förra vagn men det har alltid funnits en längtan. Husvagnslivet passar mig/oss så bra. Där känner jag en total frihet och närvaron infinner sig på en djupare nivå. Det finns bara det som finns och alla nöjer sig med det. Gå ner till sjön på kvällen och fiska , få med sig sin tonåring det är inte lika lätt hemma när annat lockar. Det är även rogivande att gå och diska på camping. Inte alls så mysigt hemma :) I morse när vi vaknade så smattrade det så härligt på taket och jag hade gärna legat kvar i sängen och läsa en bok, men det var dax för hemfärd så det var bara ut i regnet och packa ner tältet!!! Blöta men nöjda åkte vi hem och nu längtar jag till midsommar för då blir det nya äventyr

Leo var busig som vanligt och smet ut under förtältet till grannarna som spelade kubb.













Kram Lotta


8 kommentarer:

  1. Underbara, underbara foton Lotta! Så stämningsfulla och man riktigt känner din lycka och harmoni! Norberg, underbart! Elsa Anderssons konditori tänker jag närmast på eller flanera längs med ån. Min mammas hemtrakter där jag tillbringat mkt tid! Eller rättare sagt ngn mil utanför intill en sjö bland djupa skogar. Så fin han är er Leo! Vår golden är redan 6 år och som jag älskar honom. De är verkligen suveräna familjehundar goldens!
    Må så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken känsla du ger med detta inlägg, det är semester, ledighet och otvungna dagar där ni låter dagarna fyllas med sköna inslag som fiske och bara vara tillsammans med familjen!

    Så härligt! Hoppas ni får en riktigt skön midsommar också med husvagnen:)

    Ha en fin kommande vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga, härliga bilder!
    Kan känna mig in i lugnet.

    Mysigt med regnet som smattrar.
    Det kan jag längta efter ibland, att få höra regnet samtidigt som jag kan vara inne med en bok eller tända ljus.

    Stor kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Åh vilka härliga bilder! Nu är bästa tiden!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Det låter underbart och bilderna är verkligen härliga!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej fina Lotta.
    Vilka underbara bilder från er tripp med husvagnen...
    Dina killar är lika fina dom med :)
    Låter som om ni haft det helt underbart!
    Stor kram till dig!
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Åh, du fick mig nästan att tycka det är mysigt med camping ;)

    SvaraRadera
  8. Åh vilken härlig stämning ditt inlägg ger. Jag suckar nöjt här där jag sitter. Ja och så flinade jag lite lagom fånigt också :)) Och så många fina bilder du visar. Ser underbart ut. Kortet där du sitter vid trädet säger mycket. Tack för mig kära du, nu är min rast slut och jag ska jobba.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta