onsdag 12 juni 2019

En ny resa

Jag har funderat länge på att ta upp bloggen igen, varit in någon gång men det har inte kommit fram några ord att förmedla. Idag när jag klickar in och gör ett nytt försök så ser jag att det är på dagen fyra år sedan jag skrev förra gången. Just då hade vi bestämt att sälja vårt hus och just då började en ny resa.

Vi flyttade till vårt nybyggda hus och trivdes så bra, älskade läget närheten till naturen och vattnet. Vi byggde altan, satte upp spaljeér och häck. Inget fel på det men när ett helt område började växa fram och såg likadant ut, när allt gick fort fram.Hus som byggdes hela tiden och ytan blev mindre då tog liksom luften slut.
 Det började det krypa lite smått i mig.

En sommardag när vi sitter i husbilen då säger jag att det måste finnas något mer i livet 
En annan livsstil

Och sen börjar resan mot det nya
Vi köper en lägenhet med inflyttning 2019 
Fråga mig inte varför.. Bara ett sätt för oss att ta oss vidare tror jag
Vi säljer vårt hus och flyttar till vår husvagn och vi ger bort säljer kastar dom flesta av våra ägodelar.
Så befriande

Vi trivs bättre än vi kunnat ana så vi känner inte att vi behöver någon lägenhet.

Och där  i tomrummet av stillsamhet, återhämtning och närheten till naturen som resan börjar ändra form

I Sin Renaste form

Lager skalas av 
Energin går upp och ner men jag vill fortfarande tro på något större
I det yttre har jag diagnos ME men i mitt inre är det en obalans
Jag lever stillsamt så min kropp hinner återhämta sig mellan aktiviter 
Jag släpper taget
Jag yogar mediterar och överlämnar mig
Jag tar emot massor av healing
Jag ger healing
Jag ger min kropp näring
Jag omger mig av naturens läkning
Jag umgås med dom som ger mig energi 
Familjen
Och så den där lilla extra gåvan i livet
Barnbarn 

Allt förändras 

Jag brottas med tankar ändå ibland som att göra det som är bäst för mig eller passa in. 
Då tappar jag energi

Jag funderar på hur jag ska förmedla min resa
Att vissa saker gör oss sjuka och vi tappar vår kraft i detta samhälle.
Det måste bli en förändring

Att hitta sin renaste form utan våra olika roller och etiketter
Våga släppa våra präglingar
Våga möta våra demoner
Våga be om förlåtelse
Våga bryta mönster
Våga lyssna på vår  kropp och ta hand om den med respekt och tacksamhet

Våga tro på något större
Våga ha tillit
Våga stå i vår sanning



Vilka är vi då.....
I vår renaste form






Kram Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta