torsdag 13 juni 2019

Den stora tröttheten

Vi måste våga prata mer om den trötthet och ohälsa som finns i samhället
Det är så många kvinnor som går sönder och det är helt normalt i detta samhälle
Varför???


Hur vi bara krigar på

Men vad kan vi kan göra för att läka 


Vi känner oftast hur varningsklockorna börja blinka med ett svagt ljud i bakgrunden.Men vi har inte tid  eller rent av rädda för att lyssna. 
Vi har hundra ursäkter och strategier för att fortsätta köra över vår kropp


Och när kroppen sagt stopp då blir det svårare när tröttheten förlamar än, kroppenskriker låt mig bara vara ifred.
När kampen håller sitt grepp om varje liten cell
Att det är den största utmaningen att ta sig till duschen, mjölksyra som du sprungit marathon efter du tvättat håret. 

Jag har nu levt med ME sen 2011 och det har gått upp och ner i mitt mående
Jag vill fortfarande säga att det är obalans i mitt system i form av inflammationer. Enligt mig så är det ett sätt för kroppen att tala. Om vi nu har ME eller ont i ett knä. Jag är högkänslig och klarar inte av massa intryck och för snabbt tempo. Jag behöver lång återhämtning mellan aktiviter. 

Bara vara i tystnad 

Jag har tänkt mycket på hur vi hamnar i facket som sjuka.
Ja vi klarar inte av ett "vanligt liv" men det kanske inte var planen vi kanske ska visa vägen till något annat. 
Visa vägen till andra former hur vi kan leva och må bra.
Vi måste bara läka på cellnivå

Så vi ser vägen

Jag överlämnar mig till att det finns en plan för mig
 och jag har under många år tagit små och stora steg till en plats där det finns mer tid för återhämtning och reflektion

Jag har vågat släppa taget 
Vad är viktigast
Bara friden i mitt inre

När  jag tappar kontakten då blir det plötsligt livsviktigt med saker i mitt yttre 
Och jag tappar energi 


 Inflammationer i kroppen är ett hett ämne just nu. 
Det skapas av fel kost trauman stress och vårt sätt att leva idag

Vi måste våga ta oss tid för återhämtning
Vi måste våga känna in vad som är bäst för just oss
Vi kan inte dela oss i bitar för att få i hop vardagspusslet.
 Tillslut har vi ingen kontakt med kroppen vi lever bara uppe i huvudet

Och så är det ju det här med kosten, vi behöver få i oss mer näring får att läka.
Jag vet att det är så svårt att tala om för att vi är så olika som individer och det finns ju inte ett svar. 

Kroppen är ju fantastiskt tålmodig
Varje dag arbetar alla system 
just för oss

Kroppen älskar oss villkorslöst
och vill hjälpa oss

Vi måste varsamt ta hand om den 
Att inte ta den för givet  




Ibland behöver man få ett energiutbyte av en annan person för att få i gång processen


Och det viktigaste och kanske främmande för en del av er.
Gå ner i kroppen till dina ursprungssår, så frigörs cellminnen i känslokroppen där kan du finna 
din renaste form

Jag själv har blivit vägledd till att öppna dörrar som jag trodde var stängda med hjälp av 




Kram Lotta




4 kommentarer:

  1. Hej Lotta!
    Försöker följa dig men wordpress vill inte. Börjar tänka att jag gjort fel som gick över dit ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är där du är nu. Såg att du var borta från min lista. Jag har lagt till din nya adress det gick bra

      Radera
    2. Nu har jag ändrat min adress också till I sin renaste form så det blir lika. Mycket pyssel det här med att blogga igen :)

      Radera
  2. Hej Lotta!
    Välkommen åter till bloggvärlden. Kul att kika in igen!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta