onsdag 26 juni 2019

När allt tar en annan form

Så kom beskedet från F-kassan som gör att livet tar en annan form.
År av utredningar
Och jag får ett samtal av någon som framför en hälsning från min handläggare som jag bytt så många gånger så jag har inte en aning om vem det är.

Avslag

Känner ändå ett lugn i allt
Livet tar bara en annan väg
Då jag känner mig redo för något nytt

Vi pratar här hemma om vad som kan vara det bästa för mig, finns det fler möjligheter om vi flyttar in till stan till vår lägenhet som snart blir klar. 
Ge det en chans
Vem är jag at döma ut det innan jag provat
Även om motståndet finns där då jag är mer för naturen
men vi bor långt bort ifrån allt och för mig är bilkörning något som tar mycket energi

Vi lämnar inte husvagnslivet bara lägger till en lägenhet
Det känns det genast bättre när jag ändrar perspektiv

Jag tänker på hur jag sparar energi
Hur jag kan bli mer hållbar

Det var inte alls detta vi tänkt oss
Drömt om

Vår dröm om Spanien finns fortfarande kvar men det kan ju upplevas i olika former 
och vem vet om ett år eller två

Allt är föränderligt

Dom senaste åren har jag tänkt mycket på att att jag vill följa med i energin och se vart det leder. 
För mig ger det mer en känsla av frihet

Jag är annars expert på att planera men jag vill inte låsa in mig i planen för det kanske inte var den rätta planen för mig. Om ni förstår vad jag menar.



Men jag erkänner att det här är nog ibland det konstigaste flyttarna jag kommer att göra.

En säng och soffa kommer från en möbelaffär
Ett köksbord och några kartonger från ett förråd

Känslan är lika som att flytta till sin första lägenhet

Allt börjar på nytt



Kram Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta