tisdag 26 april 2011

Dagens tanke

Vid varje ögonblick i vårt liv har vi oändligt många val, men i varje ögonblick finns det ett val som skapar glädje för den som väljer det och glädje för den som vill bli påverkad av valet.

I varje val jag gör förgrenar sig konsekvenserna oändligt långt bort. Väven som börjar vävas är oändlig. varje val jag gör skapar i mig antingen välbefinnande eller obehag.

Lyssna på kroppen, den berättar för dig vilka val du gör

"Att välja gädje"  Kay Pollak

Bilden är lånad





Kram Lotta

4 kommentarer:

  1. Väldigt kloka ord att tänka på.
    Lite oftare kanske..
    Ha en fin dag.
    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  2. Vackert och såååå klokt!

    kram
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Vackra, vackra ord gör mig jätte glad. Jag brukar tänka så där, har ju läst etik och där handlar det mycket om att göra val, vad som är rätt och fel. Men jag kunde inte beskriva det så här bra!

    Just nu håller jag på med mitt vegetariska-projekt, det känns bra att äta mer grönt för mig, moder jord och djuren.

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta!
    Han kan han, Kay Pollack!
    Fina ord!
    Vilken trevlig blogg du har! Underbart inlägg om basilika!
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta