onsdag 21 mars 2012

Vår i luften

Vilken underbar dag det har varit idag,helt otroligt vilken värme efter dagar av gråkallt och igår morse var det snö ute. När jag gick på kvällsprommis med Leo spreds sig en härlig mjuk värme i luften och jag älskar alla årstider just när den växlar. Jag skulle inte vilja vara utan någon även om vintern kan vara lite lång men allt har har sitt vackra.

Våren när allt/alla vaknar efter den långa vintern. Allt blir grönt och folket börjar le

Sommaren trivs jag bäst när jag kan hoppa i sandalerna en tidig morgon innan värmen kommer och ta en promenad när ingen annan är vaken och komma hem och äta frukostaltan.


Hösten är nog en favorit när tempot dras ner och det är dax att boa in sig med ljus,mys och mörker och med höstens vackra färger och friska luft och bra landa i sig själv.


Vinterns charm är när det verkligen är snö, när det lyser upp i mörkret och träden är vackert vita och det knarrar under skorna. Denna vinter har varit snöfattig och inte så kall, men jag föredrar dom kalla och snörika vintrar som vi haft, även om det varit väldigt bra för plånboken med billiga elräkningar och väldigt lite snöskottning..

Men nu är det vår och vi öppnar upp oss mot ljusare tider!!
Härligt

Bilden är lånad från google

Kram Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta