tisdag 6 mars 2012

Sakralchakrat

Helgen har både varit fantastisk och lite tung emellanåt, det sätter i gång mycket när man jobbar med sakralchakrat.Jag har omfamnat det lilla barnet och utforskat hur mycket vatten jag har i mitt andra chakra, är det överflöd eller underskott eller både och...En spännande process. Igår kändes det som jag att tränat fysiskt hårt en hel dag och varenda muskel värkte. Idag har det varit mer energi och som vanligt känns det lite vemodigt när man ska lämna men 3veckor går snabbt.


Nu har jag försökt att få färdigt detta inlägg sen i Söndags men det har gått trögt, först en enorm trötthet och sen en hel del dataproblem.
Bilden är lånad från google

Sakralchakrat relaterar till elementet vatten som förknippas med våra känslor.
Relation till andra människor och till sig själv.
 Det står för njutning,spontanitet,fantasi och glädje.
Sinne: Smak
Element: Vatten
Färg:Orange
Egenskaper:Njutning


Kram Lotta

1 kommentar:

  1. Hej Lotta.
    Låter som du har haft det ortoligt bra, både värdefulla och intressanta dagar, tänk att det gått 3 veckor redan.
    Ha en jättefin tisdag.
    kram på dig.
    Jessica

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta