fredag 25 maj 2012

Sommardagar

Vaknar till ännu en härlig morgon,det är ljuvligt ute nu. Morgonpromenad med Leo där jag möts av sommarklädda barn som ska i väg till skolan. Allt väcks till liv efter en lång vinter. Naturen blommar,fåglarna kvittrar. Det är underbart samtidigt som sommaren är så intensiv för mig, inte för att jag har för mycket aktiviteter utan tempot går upp runt omkring mig.Gränserna suddas lätt ut, rutinerna försvinner. För vissa är det skönt men jag mår bäst i vardagen där det finns mer utrymme för tystnad .

Mina killar åkte iväg till golfbanan,jag sitter på våran altan hör några grannar runtomkring som har gäster, något barn som ropar, en bil som åker förbi, fåglar och känner doften av syrener. Och nu hör jag regnet som smattrar lite lätt på taket. 
♥Jag har det bra ♥



Ha en fin kväll
Kram Lotta

3 kommentarer:

  1. Härligt att du har det bra. <3 kram

    SvaraRadera
  2. Här närmar sig ett riktigt åskoväder Himlen lyser upp med jämna mellanrum. Tog en stund innan jag förstod att det var blixtar. Dags att stänga av datorn innan det kommer närmre. Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att du kan finna dina tillfällen av tystnad i vardagen under sommaren också Lotta. Ine låta det uppskruvade tempot stressa dig.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta