tisdag 1 maj 2012

Valborg

 Ibland är det svårt att hitta balans mellan vad jag vill och vad jag klarar av. Rensa en rabatt skapar ett högt pris. Mer en vad jag kan förstå.En lugn kväll var det hemma hos oss.Vi grillar och jag testar en ny efterrätt. Blev ingen brasa för oss men vi bor väldigt nära så vi kunde skåda vackra fyrverkerier på himlen ändå. Ännu en solig dag men i dag har allt gått väldigt sakta.Blev en liten promenad på kvällen och jag blir så tacksam för att vi bor nära naturen, där trivs jag ,där kan jag hämta kraft!!



2msk potatismjöl
2 msk kakao
1/2 dl socker
1 dl mjölk
1 dl gräddde
1dl vatten
50 gram mörk choklad (70 procent)


Blanda potatismjöl, kakao och socker. Vispa ner blandningen med mjölken i en kastrull. Rör ner grädde och vatten och rör medan blandningen kokar upp. Sänk värmen, bryt chokladen i småbitar och låt den smälta i blandningen under omrörning. Häll i portionsformar.Låt svalna i kylskåp och garnera  med bär. Det stod att det räckte till 2 pers, jag gjorde dubbel sats. Ja vi är tre men om man har en sådan skål som på bilden räcker det gott och väl med receptet. Men vi fick lite gott idag också :) 

Kram Lotta

2 kommentarer:

  1. Ja, att få vara i naturen fyller en med sådan energi och tacksamhet. Speciellt så här års.

    Om man som vi bor inne i stan blir det ännu mer tydligt tror jag. När jag kommer ut på landet, då kan jag andas igen!

    Smarrig efterrätt! Den får vi nog också testa någon dag:)

    Ha det fint!

    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Så gott det låter! Och du, var rädd om dig. Ibland vill man mer än man orkar. Kram

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta