onsdag 16 maj 2012

Laxburgare med olivmajonäs

Vi är så nöjda med coops ekolåda, jag har  fått massor av ny inspiration på nya maträtter och nästan alla har smakat bra. Ibland har jag gjort om lite om jag känner att det är något som inte går hem hos tonårs sonen, men det är så skönt att ha alla råvaror hemma.


2 st laxfilér hackas
blanda med  en halv knipplök
0.5 msk hackad  bladpersilja 
och 0,5 msk dijonsenap salt och peppar

Olivmajonäs
60g hackade oliver
1 msk bladpersilja
En halv knipplök
0.5 dl majonäs
lite citronsaft

Serveras med mosarella, tomat rödlök romansallad.
Jag hade mitt fröbröd bredvid, men familjen hade baguette och gjorde så fina laxburgare 

Kram Lotta

3 kommentarer:

  1. Olivmajonnäsen lät mums, den ska jag ta och skriva av :-)

    Har funderat på olika sådana matkassar/lådor. Men de är alltid för 4... Och vi är ju 6 st hemma och några är stoooorätare ;-) hm ska fundera lite till.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Mmm, det där ser jättegott ut! Man kan aldrig få för mycket tips vad gäller mat:)
    Ha en fin helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta