måndag 23 mars 2015

Chakraresa



Igår var jag på en resa
En resa genom mitt chakrasystem till
toner av klangskålar i kristall för att 
förstärka effekten.

En resa av insikter 
En resa med stopp av blockeringar
En resa av läkande och
balanserande av mina
chakran

En resa från rotchakrat till
kronan där man färdas
mjukt  och varsamt
där man ligger inlindad
 i en varm ullfilt
och varvar med mjuka flödesövningar
för att vara med på resan
Det är väldigt lätt att sova sig igenom annars 




Ljud är vibrationer och 
vibrationer fortplantar sig bra i vätska och hålrum
vilket våra kroppar består av till stor del. Kroppen blir en 
resonanslåda som vi stämmer med hjälp av
vibrationerna från skålarna
Spänningar och blockeringar löses upp och lämnar
efter sig avslappning och flöde både i den fysiska
kroppen och i ditt energisystem



Slutar aldrig förvånas av vad yogan fixar och läker
Idag känner jag mig både piggare och lugnare
mer beslutsam
 och med ett renare sinne
Som jag har duschat på insidan

Tack Annika ♥


Namasté

3 kommentarer:

  1. Så fint <3 Den klangresan skulle jag också vilja göra. Kram

    SvaraRadera
  2. Åh..är det möjligt att det finns något som gör något så fantastiskt med kroppen, ja med själ och hjärta också.. Som en underbar dröm.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Låter magiskt!
    Ett renare sinne, så vackert.
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta