tisdag 10 mars 2015

Ibland kan yoga vara smärtsamt

Gårdagen bestod av 3 timmars kraftfull Holistisk Yoga
Dessa små verktyg som lagar
fixar och läker

Att vara i våran kropp
Samtalet 
och hur vi lägger våran intention
En nyckel till läkning

Att känna var vi har våran rymd
Har vi plats?
Har vi ställen där det är mindre plats?
har vi ställen som dras ihop 
där det gör ont 
där vi behöver läkning.
Känn efter hur det känns i din kropp om du skulle hamna i en obehaglig situation.

Hur påverkas din andning,rymd och grundning.


Att känna våran rygg
Andas med ryggen då lugnar resten av kroppen ned sig


Att känna våran rotlinje
Våra rötter
Där vi kan släppa ifrån gammalt skräp som vi går och släpar på
Tankar och oro minnen
Skölj ut dom genom dina rötter och våga att släppa taget

Att omfamna sig själv och våga
lyssna på den inre rösten
Kan vara smärtsamt men den leder ändå framåt.


Det skaver och jag känner motstånd i hjärtchakrat 
men jag låter det vara så...
Jag lutar mig mot tilliten och processen fortsätter.






För några dagar sen blev beslutet att måla så starkt(efter flera år ) att det inte gick och hejda
så jag letar upp mina målargrejer och vad dök upp på min duk.

Rymd 

Sammanträffande eller får jag det jag behöver just nu.... 


Kram  



4 kommentarer:

  1. Tycker mycket om dina ord.
    Nytt. Klokt. Vackert.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  2. Skriver från mobilen och det går inte helt lätt. Jag vill bara säga att jag tycker om ditt inlägg. Det finner sin väg.
    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Det är det där med att lyssna på sin inre röst. Så svårt men så oerhört befriande när man väl törs.
    Vackert skrivet!

    Kramen Hannis

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta