tisdag 31 mars 2015

Ett liv Mitt liv

Jag får ofta frågan om det är något jag saknar 
när det gäller min livsstil


Jag lever oftast som jag lär och jag
saknar inte godis,fika utemat osv..
Och om det slinker ner något för jag vill
då är det mitt val och jag är inte hårt mot mig själv.

Det som är svårt ibland(när jag är trött) är att orka fixa och dona med allt

Varje morgon vara alert till att göra sin juice och frukost
Ta sin medicin och pulver och allt vad man håller på med :) 
Göra sin morgonyoga
 Hundpromenad
Ha koll på kvällens mat (tack och lov för Linas matkasse)
Kanske behöver jag baka något bröd



Det som kan vara svårt är att det inte syns utanpå när jag har sämre dagar
och inte orkar vara med i det sociala livet
Mitt behov av tystnad är enormt 


Jag måste ha en plan så det blir bra för mig
när det gäller mat, kan inte slänga i mig vad som helst
och om matklockan har ringt då är det bråttom!! :)
Balansen.
Juice Nötter frukt
och vatten är alltid bra att ha med sig

Det har blivit min vardag och jag
skulle inte vilja byta bort den för det är här jag mår bra



Det jag saknar mest är nog
att kunna ha mer utrymme att
kunna tänja på gränserna ibland.

Spontant kunna orka umgås med vänner och familj
Orka gå och titta på en match
när mina söner spelar.
Spontant kunna sticka iväg utan att behöva planera
hur det blir med maten
Spontant kunna var uppe sent
en natt för att jag vill

Att inte priset skulle vara så högt
Att kroppen inte lägger ner


Efter år av starkt tillfrisknande och läkande 
så har bakslagen ramlat in
och stressen börjar göra sig påmind i kroppen

Var på massage igår och
det fanns lite att jobba med
Kroppen låser ihop sig i gamla mönster
Mönster där den känner sig  hemma.
Puh det var inte på något vis skönt.
Bara en väntan på att det skulle ta slut..

Det är bara att stanna upp och 
göra om och göra rätt..
Svårt att hitta lagom 
och vad som är lagom för mig
och ännu svårare när jag känt mig så frisk....






Idag en ledig dag

Yoga
Återhämtning
Frisk luft och promenad
Sol
Kändes som en bra dag helt enkelt.
En långsam dag
En dag som jag behöver fler utav för att fungera

Imorgon är en ny dag och jag har tagit några nya beslut
Det kommer att bli bra
Det kommer att bli den väg jag ska gå på
ibland tar man bara en liten omväg för att förstå


Nu sovklockan ringt för länge sedan :)
Sov Gott!!



Kram

4 kommentarer:

  1. Omvägarna är nog så viktiga. De ger perspektiv och substans. Inte precis när man står där och hänger med huvudet, men efteråt, när man är framme liksom. Kram och keep up ♥

    SvaraRadera
  2. Vi behöver hitta vår väg, precis som du gjort, sedan går vi ner i diket ibland, men det är bara att gå upp igen. Varm kram och jag älskar den där bilden på dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har, ibland tar det tid att hitta sitt sätt att vandra på livets stig på det vis man själv vill och orkar. Ha en fin påskafton!
    /Liv

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta