fredag 19 augusti 2011

Fröbröd

 Ikväll är mina grabbar på hockey så jag pysslar lite här hemma, har gjort musli och bakat ett nytt fröbröd från Anna Hallén fick hem två av hennes böcker häromdagen..




3 dl riven ost, gärna med smak
3 ägg
 1 msk majonäs
2 msk keso
1 1/2 tsk bakpulver
ca: 5 dl frön tex. sesamfrön
Linfrön, Solroskärnor
eller pumpafrön

Blanda ihop till en smet och tryck ut på
bakplåtspapper. Tryck ut smeten så den blir
ganska platt. Grädda i mitten av
 ugnen i ca: 15 minuter. 225 grader
Om man vill kan man byta ut lite frön mot mandelmjöl,
själv tog jag lite pofiber (glutenfritt)


Kram Lotta

3 kommentarer:

  1. Det där har jag prövat vid något tillfälle men jag fick inte till det som det skulle vara. Det smakade inte alls som förväntat.

    Men jag får nog göra ett försök till :-)

    Visst är Annas böcker helt underbara!

    Ha en fin kväll!
    Kram
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!
    Tack för hälsning på min blogg!
    Låter gott med nybakat! Kikade på föregående inlägg också, förstår så din saknad efter din fina Goldenflicka. Vi har en Goldenkille på 4 år.
    Ha en fin lördag kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta!
    Det där ser jätte gott ut! *Hahaha* Jag älskar bröd! Och det är något alldeles särskilt med nybakat....

    Kramar*
    /V

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta