söndag 14 augusti 2011

Tillgänglig

Tänk vad tiden har förändrats på både gott och ont...

Jag kommer ihåg när internet blev en nyhet, jag förstod verkligen inte poängen vad man skulle göra där ute. Och nu sitter jag här och det är en del av mitt liv. Bloggen som får mig att förmedla mina inre tankar och kreativt använda mig av mitt intresse för foto. Möta  andra som tänker lika som brinner för samma saker.

Facebook som jag länge höll mig i från. Och nu har det fått en betydelse och gett mig kunskap i grupper där fler har samma sjukdom som jag.

Mobiltelefon som man till början endast hade och ringa med men nu är en del av ens liv, den är med överallt och är det något man undrar över då är det bara att googla . Eller kanske har du en app  som ger dig svar..

Samtidigt så kan jag bli väldigt trött av att sitta vid datorn  eller vara tillgänglig i telefon. Det är en balans mellan att det kan vara så kul och att kunna stänga av  så jag skriver endast i bloggen om jag  har inspiration, barnen har vant sig vid att jag inte har telefonen i handen och alltid svarar. Och tv har jag nästan valt bort helt..




Ha en bra dag

Kram Lotta

3 kommentarer:

  1. Hej Lotta!
    Jag håller med dig, hade ingen aning om vad jag skulle göra på internet först.... det kändes dumt att sitta vid en skärm, när man kunde prata med folk i verkligheten. Tiderna har verkligen förändras! Jag känner att det får nog vara en balans det där.

    Kram på dig!
    /V

    SvaraRadera
  2. Jag håller verkligen med dig. Jag har varit så avig, nästan fientlig till en mängd företeelser och sedan har det varit jättebra :) Men som du skriver,allt behöver balans! Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker den balansgången är oerhört svår. Mobilen klarar jag mig ganska bra utan. Vill mest kunna vara tillgänglig för barnen. Men utan min dator skulle livet vara bra tråkigt... Men tv:n den använder jag så sällan så sällan precis som du!

    ha det gott
    /Anna

    SvaraRadera

Tack för att ni tog er tid att skriva några ord.....
Kram Lotta